Logga in på Mina sidor
Glömt lösenord?
Bli Medlem

Svenska Publishing-priset till Friluftsfrämjandet

2015-11-10

Friluftsfrämjandet vann tillsammans med Nkel kommunikation Svenska Publishing-priset 2015 med Friluftsliv för alla - årsredovisning och verksamhetsberättelse 2014.

Under måndagskvällen korades årets vinnare av Svenska Publishing-priset och en av vinnarna blev Friluftsfrämjandets verksamhetsberättelse som producerats tillsammans med reklambyrån Nkel kommunikation
Motiveringen löd: ”För formstarka bilder och en distinkt värdegrund som går igen i alla texter - en tydlig programförklaring.”

– Jag blir oerhört stolt över att vi vunnit detta pris, i hård konkurrens. När man som Friluftsfrämjandet har ett mycket duktigt team, bra samarbetspartners och ett mycket gott syfte i botten, då kan det slå gnistor om kommunikationen. Det säger Lars Lundström, generalsekreterare för Friluftsfrämjandet.

Friluftsfrämjandet och Nkel kommunikation har arbetat tillsammans i snart tio år.
– Det här visar så tydligt att långa, prestigelösa, och nära samarbeten ger lysande resultat, säger Ronny Forsberg, VD och strategisk projektledare på Nkel kommunikation.

I år skickades totalt fyrahundra bidrag in, och av dessa valde juryn ut en handfull finalister inom varje kategori.

Friluftsfrämjandet vann i kategorin Årsredovisningar/Verksamhetsberättelser organisation/offentlig sektor.

Publicerat: 15 november 2015