Logga in på Mina sidor
Glömt lösenord?
Bli Medlem

Rapport från en TVM-vandring

Den 21 - 23 november genomförde vi den första gemensamma aktiviteten med Haninge-Huddinge ungdomarna.

Vandringen började fredag klockan sex från Ösmo. Vi gick längst en led och efter ett tag vart alla uttråkade med att säga ja till frågan är alla med och då kom vi fram till systemet att vi skulle vara olika djur och säga djurens namn istället för här, Gustav valde katt, Oskar valde räv, Anders myra, Nils ödla och David hästvalp.

Efter en lite under två timmars vandring kom vi fram till vindskyddet vi skulle sova i. Då tog vi och började grilla korv som kvällsmål och sen gick och la oss tidigt.

Vi gick upp vid nio eller alla utom David som tog sovmorgon till halv tio, sen åt vi frukost och började släcka brasan men innan vi var klara kom det en familj på pappa och två barn som ville ta över vår eldning, så klart lät vi dem göra det, så vi tog vår packning och drog oss iväg. Efter ca två timmars vandring tog vi en kort paus för att möjligen möta upp någon (Andreas) men det visade sig att han inte skulle komma.

Efter ytterligare två timmar vandring tog vi lunch och vi hade hittat en stor kantarell på vägen som David fick använda till sin lunch. När alla förutom David var klara så diskuterade vi vägen.

Och äntligen när David vart klar var klockan kanske tre. Så gick vi in på fel stig men det var bara runt hundra meter fel så det var lätt fixat. Efter bara någon timme av vandring kom vi fram till ett vindskydd där vi skulle kunnat spendera natten men barnen ville gå vidare så att vi skulle kunna sova i stuga den natten istället.

Nu vart det våt vandring och även Anders med sina ultimata stövlar hade problem att hålla sig torr. Vi fick gå över nedsjunkna broar och djupa vatten på hala brädor. Efter många timmars vandring var klockan sex och det vart mörkt så alla drog fram sina lampor och fortsatte vandra, när klockan var ca åtta var vi framme vid stugan och som tur var det ingen där. Vi tände en brasa gjorde en snabb middag och gick och la oss. David tyckte det var kallt så han vaknade mellan varven och tände brasan igen.

Dagen efter gjorde vi frukost, grillade korv och började röra oss mot Paradiset, det var max två km kvar så vi kom dit snabbt. Sen lämnade barnen med sina föräldrar och vi ledare åt våfflor och efter det och gick hem.